26. srpnja 2007.

INTERVJU S NOVIM GRADONAČELNIKOM DONJEG MIHOLJCA - ŽELJKO MACANIĆ: PREDSTOJI REORGANIZACIJA GRADSKE UPRAVE


DONJI MIHOLJAC - Nakon što su mu prvi sati na dužnosti gradonačelnika Donjeg Miholjca protekli vrlo burno s obzirom na događanja na sjednici Gradskoga vijeća te podnošenja neopozive ostavke Zvonka Popovića na mjesto dogradonačelnika za gospodarstvo, novoizabranog gradonačelnika Donjeg Miholjca Željka Macanića drugi dan njegovog mandata zatekli smo u puno mirnijoj atmosferi u Uredu gradonačelnika.
- Današnji mi dan uglavnom protječe u primanju brojnih poziva građana Donjeg Miholjca koji mi čestitaju na izboru. Ovim putem želim svima zahvaliti na dobrim željama i obećati im da ću svoj mandat nastojati odraditi najbolje što znam i mogu i prije svega na dobrobit svih građana. Htio bih iskoristiti ovu priliku i posebno se zahvaliti mojoj obitelji, supruzi i djeci, na bezrezervnoj podršci koju su mi pružali i u najtežim trenutcima - rekao nam je na početku našeg razgovora Željko Macanić.
Iako mu nije bilo lako nakon smrti njegovog prethodnika Eduarda Šrajera, kada je cjelokupno upravljanje gradom spalo na njega kao dogradonačelnika, Macanić je danas smiren i odaje dojam čovjeka koji se nalazi u svom prirodnom okruženju.
- Sve mi ovo nije nimalo strano jer sam kao dogradonačelnik bio najbliži suradnik pokojnog gradonačelnika Šrajera. Upravo stoga poznati su mi svi započeti projekti i svi planovi koje smo si postavili na početku mandata. Od tada su prošle dvije godine i sada smo zapravo na pola puta. Namjeravam nastaviti istim putem kojim nas je vodio pokojni Edo za čijim preranim odlaskom i ovom prilikom izražavam izuzetnu žalost. No, život ide dalje, grad mora funkcionirati. Moje opredjeljenje je da ću sve odluke donositi timski za što su mi potrebni najkvalitetniji ljudi. Kao što sam i jučer rekao na Vijeću, Željko Macanić ne zna sve, upravo zato želim okupiti tim stručnih ljudi koji će mi pomagati u donošenju odluka i vođenju grada.
Hoće li jučerašnja nenadana neopoziva ostavka Zvonka Popovića, dogradonačelnika za gospodarstvo koji je također bio Vaš blizak suradnik, utjecati na odnose unutar široke koalicije koja je trenutačno na vlasti u gradu i koja Vas je zapravo i postavila za gradonačelnika?
- Ne, uvjeren sam da neće. Gospodina Popovića izuzetno cijenim i želim naglasiti da je osobno jako puno napravio za grad Donji Miholjac. Podsjetit ću samo da je on jedan o idejnih začetnika Projekta izgradnje i razvoja Industrijske zone, da se je u ove dvije godine odricao svog volonterskog dodatka za obavljanje posla dogradonačelnika usmjeravajući ta sredstva k mladima, u šport, kulturu, itd, stimulirajući njihove ideje, školovanja, napredak i projekte.
Žao mi je što je podnio ostavku jer smatram da je mogao još jako puno toga napraviti za Donji Miholjac. Osobno mislim da je prenaglio s odlukom, ali ona je njegov, kako mi je sam rekao, osobni čin, i ni na koji način se neće odraziti na stabilnost vladajuće koalicije.
Na jučerašnjoj sjednici Gradskoga vijeća odredili ste prioritete u narednom razdoblju, spominjali ste reorganizaciju Gradske uprave i novu sistematizaciju radnih mjesta. Na što ste konkretno mislili i hoće li biti kadrovskih promjena u Poglavarstvu?
- Što se tiče Poglavarstva, ono će dobiti samo dva nova člana kao zamjene za pokojnog gradonačelnika Šrajera i dojučerašnjeg dogradonačelnika Popovića. Već sada znam da ubuduće nećemo imati dva dogradonačelnika nego samo jednog. Nadalje želja mi je organizirati Ured gradonačelnika koji će funkcionirati kao uže tijelo Gradske uprave. Što se tiče ostalog dijela Uprave, prije svega namjeravam uvesti institut tajnika grada, te osnovati novi, malo veći Odjel za upravne i društvene djelatnosti s pročelnikom na čelu. Ovaj odjel bi najvećim dijelom obavljao poslove koje sam do sada radio ja kao dogradonačelnik za društvene djelatnosti, kulturu, šport i rad s građanima.
Nadalje, želja mi je pomladiti, modernizirati i informatički u potpunosti opismeniti Gradsku upravu. To namjeravam postići zapošljavanjem mladih ekonomista i pravnika, prije svega onih koje Grad stipendira te uz njihovu pomoć otvoriti Upravu svim građanima, izraditi interaktivne WEB stranice putem kojih će svi moći kontaktirati pojedine službe i gradske dužnosnike. Na taj način želim promijeniti imidž Gradske uprave čije uspjehe u posljednje dvije godine više cijene ljudi izvan Donjeg Miholjca nego naši sugrađani.

Koji su Vas problemi prvi dočekali koje morate riješiti?
- Zbog iznenadne smrti gradonačelnika Šrajera došlo do određenog zastoja u rješavanju svakodnevnih poslova, od potpisivanja različitih ugovora do nastavka određenih pregovora. U roku dan do dva svi će ti poslovi biti normalizirani i svi zaostaci odrađeni. Mogu najaviti da ćemo ovih dana nastaviti borbu i za naše Borovčane, odnosno njihove otpremnine, a uputit ću jedno pismo premijeru Sanaderu u kojem ću ga podsjetiti na neka obećanja koja je dao prilikom svoje nedavne posjete Donjem Miholjcu. Također, kao što sam rekao na jučerašnjoj sjednici Vijeća, ostvarenje proračuna nakon šest mjeseci je svega 28 posto, što predstavlja ozbiljan problem u normalnom funkcioniranju grada. Županija nam je uplatila svega nešto sitno potpore, dok iz državnog proračuna nismo dobili još niti kune. Vjerujem da ste čuli i za problem s grijanjem u Dječjem vrtiću «Pinoccio» gdje je potrebno izmijeniti cijelu kotlovnicu i sustav grijanja što je vrijednost od 300.000 kn. Ne riješimo li ovaj problem djeca na jesen neće moći krenuti u vrtić. Nadalje, ove godine proslavljamo 950-u godišnjicu prvog spomena crkve Sv. Mihaela i imena grada. Iako obilježavanje obljetnice traje cijelu godinu, većina događanja ipak će biti održana u mjesecu rujnu, kada obilježavamo i naš crkveni god.
Tom prigodom najavljen je i dolazak predsjednika Republike u Donji Miholjac, kao i kardinala Bozanića?
- Na žalost, u vrijeme kada budemo obilježavali ovu vrlo vrijednu obljetnicu, predsjednik Republike će biti u New Yorku i na žalost neće moći doći. Stoga smo odlučili uputiti pismo Hrvatskom saboru i Vladi da oni imenuju izaslanstvo na najvišoj razini koje će doći na svečanu sjednicu Gradskog vijeća i poglavarstva. Kardinal Bozanić dolazi kako je i najavljeno 22. rujna kada će u župnoj crkvi predvoditi središnju crkvenu svečanost.

Nema komentara: