30. kolovoza 2007.

ZVONKO POPOVIĆ POVUKAO OSTAVKU NA MJESTO DOGRADONAČELNIKA



Novi obrat na političkoj sceni Donjeg Miholjca


DONJI MIHOLJAC - Gradsko vijeće grada Donjeg Miholjca na svojoj prekjučerašnjoj sjednici raspravljalo je o podnesenoj neopozivoj ostavci Zvonka Popovića na sve funkcije u Gradu kao i na mjesto dogradonačelnika. Nakon što je predsjednik Gradskoga vijeća, Zoran Kovač pročitao tekst ostavke koju je Popović napisao i predao 25. srpnja, za riječ se javio sam Popović kako bi dodatno pojasnio motive koji su ga potaknuli na ostavku.
- Moj motiv za ostavku je vrlo jasan, a to je zakonitost donošenja pojedinih Odluka. U konkretnom slučaju koji je doveo do moje ostavke, odnosno glasovanju o dodjeli ribnjačarskih površina nakon provedenog natječaja, sudjelovali su Obiteljsko poljoprivredno gospodarstvo i tvrtka, odnosno d.o.o. Prema slovu Zakona, prednost za dobivanje zemljišta ima OPG, što ovo Vijeće nije ispoštovalo. A to što je igrom slučaja OPG u mom vlasništvu, to je jedna sasvim druga tema. Kako Vijeće nije donijelo zakonitu odluku, a ne isključivo zato što zemljište nije dodijelilo meni, podnio sam ostavku na sve svoje dužnosti u Gradu. A što se tiče sukoba interesa, javni natječaj je takav da se na njega svako može javiti pa tako i ja. Uostalom i 4 – 5 ljudi koji sjede u ovom Vijeću je na istoj sjednici dobilo zemlju za koju su se natjecali i oni nisu bili u sukobu interesa, a ja prema vašem mišljenju jesam – rekao je Popović, prozvavši pojedine članove Gradskoga poglavarstva za dvostruke igre, misleći prije svega, kako je rekao, na gospođu Dubravku Babić.
Popović je objasnio i zašto nije podigao kaznenu prijavu koju je nakon svoje ostavke najavio u medijima.
- Svi smo mi ovdje mali ljudi, moj motiv nije da dodatno kompliciram situaciju i dovedem nekoga u nezgodnu poziciju, moj motiv je samo pokušati suočiti sve s Odlukom koju ste donijeli. Ja ću zasigurno u mjerodavnim institucijama zatražiti ocjenu zakonitosti navedene Odluke. To je moje pravo – rekao je Popović, napomenuvši da ga je na ostavku najviše potaknula činjenica da se nije glasovalo o rezultatu natječaja, odnosno da on nije na pravi način prezentiran vijećnicima.
- Prihvaćam da ste u određenom trenutku bili u zabludi jer rezultat natječaja je morao biti prezentiran kakav god on bio, ispravan ili neispravan, a što u ovom slučaju nije bilo. Kao odgovoran političar nisam mogao ne reagirati i jednostavno prešutjeti ovakvu nezakonitost. To je bio moj motiv za podnošenje ostavke čime sam želio skrenuti pozornost javnosti i Vas vijećnika na nezakonitu odluku koju ste donijeli – zaključio je Popović.
Nakon opširnog Popovićevog obrazloženja razloga zbog kojih je podnio ostavku uslijedio je neočekivani obrat.
Iako su predsjednik Vijeća i pročelnik Boris Mandekić objasnili kako je ostavka osobni čin i da se o njoj ne raspravlja nego Vijeće samo treba donijeti Odluku o razrješenju, prilikom glasovanja samo 5 članova Vijeća podiglo je ruku za razrješenje Popovića (tri vijećnika HDZ-a i dva vijećnika s Nezavisne liste Dubravke Babić), tri vijećnika HSP-a bila su suzdržana dok je preostalih 10 nazočnih vijećnika glasovalo protiv razrješenja.
Vidjevši rezultate provedenog glasovanja za riječ se ponovo javio Popović.
- Prema rezultatu ovoga glasovanja očito je da mi Vijeće i dalje u svom većem dijelu pruža podršku te stoga povlačim svoju ostavku.
Ovakav potez Zvonka Popovića izazvao je burnu reakciju vijećnika HDZ-a i HSP-a koji su postavili pitanje zakonske mogućnosti povlačenja ostavke koja je podnesena prije više od 30 dana te zatražili od predsjednika Vijeća da se ispita zakonska procedura i regulativa po tom pitanju.
Što će biti dalje, hoće li Zvonko Popović moći nastaviti obnašati dužnost dogradonačelnika kao da ništa nije bilo, presudit će Središnji državni ured za upravu, a do tada trenutačnu situaciju u Gradu najbolje je opisao vijećnik Darko Vidaković (HSP):
- Ovo je vrlo neozbiljno. Podsjeća me na dvoje male djece koja se ne mogu dogovoriti oko igre, pa jedno kaže ako mi daš bombon igrat ću se s tobom, ako ne onda neću.



Za očekivati je da će se Popovićevo povlačenje ostavke na mjesto dogradonačelnika odraziti i na odnose u vladajućoj koaliciji, jer su na sjednici Gradskoga vijeća za prihvaćanje ostavke osim oporbenog HDZ-a i suzdržanog HSP-a bila i dva vijećnika s Nezavisne liste Dubravke Babić koja je službeno još uvijek u vladajućoj koaliciji s HNS-om, HSS-om i SDP-om te Nezavisnom listom Zvonka Popovića i HSU-om. Kako je Gradsko vijeće na svoj prekjučerašnjoj sjednici u Gradsko poglavarstvo umjesto pokojnog gradonačelnika Šrajera iz redova HNS-a izabralo Stjepana Birovića, a Zvonko Popović je povukao svoju ostavku na mjesto dogradonačelnika, Gradsko Poglavarstvo bi trebalo ubuduće raditi u sljedećem sastavu: Željko Macanić (SDP) – gradonačelnik, Zvonko Popović (NLZP) – dogradonačelnik, Dubravka Babić (NLDB), Stjepan Birović (HNS), Zlatko Tarcal (HSS), Josip Sabo (HSU) te Branko Mikulić (NLZP).

Nema komentara: